Αντώνης Βερβέρης

email: ververis@uoi.gr

Ο Αντώνης Βερβέρης γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα και μεγάλωσε στη Μυτιλήνη. Ως μαθητής του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης παρακολουθεί τα πρώτα του μαθήματα στο σαντούρι με την Πέμη Βερβέρη και στη συνέχεια με το Δημήτρη Κοφτερό στο Εθνικό Ωδείο της Αθήνας Σπούδασε Μουσικολογία και Μουσική Παιδαγωγική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Είναι κάτοχος Master στη Χορωδιακή Εκπαίδευση και τη Διεύθυνση Χορωδίας από το Roehampton University του Λονδίνου και το Lynchburg College των ΗΠΑ αντίστοιχα, ενώ τον Ιούνιο του 2017 αναγορεύεται διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ στον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής.  Εκτός από τις πανεπιστημιακές του σπουδές είναι πτυχιούχος Αρμονίας και Αντίστιξης (Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης, τάξη Γ. Αγγελάκη).

Την περίοδο 2002-2006 δίδαξε σαντούρι στη Μουσική Σχολή «Εν Χορδαίς» στη Θεσσαλονίκη, ενώ το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 εργάσθηκε ως μέλος Ερ.Δι.Π. στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου όπου δίδαξε σαντούρι και οργανολογία. Από το 2007 διδάσκει και διευθύνει διάφορα φωνητικά σύνολα με τα οποία εμφανίζεται ως μαέστρος σε Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία, Γερμανία και Βουλγαρία, ενώ την περίοδο 2009-2018 εργάζεται ως καθηγητής στα Μουσικά Σχολεία Χίου και Μυτιλήνης. Τον Απρίλιο του 2015 του ανατίθεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η εκπόνηση του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα «Χορωδία» των Μουσικών Σχολείων.

Από το 2018 εργάζεται ως ακαδημαϊκός υπότροφος στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, διδάσκοντας μαθήματα Μουσικής Παιδαγωγικής, Χορωδίας και Σαντουριού.

Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά με ομότιμη αξιολόγηση

Βερβέρης, Α. & Αποστολής, Α. (2020). Η εξ αποστάσεως διδασκαλία οργάνων στα Μουσικά Σχολεία κατά τη διάρκεια της καραντίνας του COVID-19. Νέος Παιδαγωγός, 19(1), 191-201.

Ververis, A. (2019). Traditional instruments in public Music Secondary Schools and Universities of Greece: Methods of transmission and teaching. Živá hudba, 10(1), 72-84.

Βερβέρης, Α. (2018). Έμφυλα στερεότυπα και καταμερισμός στη Μουσική Εκπαίδευση: Η περίπτωση της διδασκαλίας λαϊκών και παραδοσιακών οργάνων σε δύο Μουσικά Σχολεία της περιφέρειας. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 7(1), 109-120.

Ververis, A. & Marshall, N. (2018). The experience of choral singing amongst elderly participants. Problems in Music Pedagogy, 17(2), 81-90.

Βερβέρης, Α. (2017). Αγόρια και μεταφώνηση στο Δημοτικό Σχολείο: Πρόωρη εμφάνιση του φαινομένου ή ζήτημα φωνητικής δράσης; Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα 17(1), 37-47.

Ververis, A. & Marshall, N. (2015). Taking part: Singers’ perceptions of two ethnic community choirs. Problems in Music Pedagogy, 14(1), 67-80.

Freer, P. & Βερβέρης, A. (2011). Η μεταφώνηση των αγοριών και η χορωδιακή μουσική εκπαίδευση στις ΗΠΑ. Μουσικοπαιδαγωγικά, 9(1), 5-23.

Εισηγήσεις σε συνέδρια με πλήρη πρακτικά

Βερβέρης, Α. (2019). Η Μουσική Εκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης του Κοινωνικού Αποκλεισμού: Η περίπτωση του El Sistema στη Βενεζουέλα και του Κοινωνικού Ωδείου στην Αθήνα. Στο Ε. Λεριού, Χ. Γροσδάνη, Κ. Τασόπουλος & Χ. Τσιριμώκου (Επιμ.), Η Παιδική Ευημερία και οι Προοπτικές για τη βελτίωση της. Πρακτικά 1ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου για την Παιδική Ευημερία (σσ. 129-136). Αθήνα: C.W.-SMILE.

Βερβέρης, Α. (2018). Κριτική Παιδαγωγική και Μέθοδος Kodály: Μία φανταστική συνομιλία μεταξύ του Paulo Freire και του Zoltán Kodály. Στο Θ. Ράπτης & Δ. Κόνιαρη (Επιμ.), Μουσική εκπαίδευση και κοινωνία: Νέες προκλήσεις, νέοι προσανατολισμοί. Πρακτικά 8ου Συνεδρίου της ΕΕΜΕ (σσ. 102-107). Θεσσαλονίκη: ΕΕΜΕ.

Βερβέρης, Α. (2009). Μέθοδοι διδασκαλίας τραγουδιού σε αγόρια κατά την περίοδο της μεταφώνησης: Μία βιβλιογραφική παρουσίαση. Στο Μ. Κοκκίδου & Ζ. Διονυσίου (επιμ.) Πρακτικά του 6ου Διεθνούς συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (σσ. 430-436). Θεσσαλονίκη: ΕΕΜΕ.