Αναπληρωτής Καθηγητής (ΦΕΚ: 2067, τ. Γ΄, 16.08.2023)
Τηλ.:
email: p.antoniadis@uoi.gr
https://pavlosantoniadis.wordpress.com/about/, https://ismm.ircam.fr/pavlos-antoniadis/
Γνωστικό αντικείμενο: Μουσική Επικοινωνία και Τεχνολογία
Μαθήματα στο ΠΠΣ: Μουσική Τεχνολογία, Μουσική Πληροφορική, Τεχνικές Ηχοληψίας και Ηχογράφησης, Μουσική και Πολιτιστικές Βιομηχανίες, Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Μουσική, Πολιτιστική Διαχείριση και Επικοινωνία
Ο Παύλος Αντωνιάδης είναι δημιουργικός τεχνολόγος, μουσικολόγος και πιανίστας,επί της παρούσης Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, με γνωστικό αντικείμενο «Μουσική Επικοινωνία και Τεχνολογία». Είναι επίσης από το 2018 και μέχρι σήμερα επιστημονικός συνεργάτης της ομάδας Διάδραση – Ήχος – Μουσική – Κίνηση (équipe interaction – son – musique – mouvement) και του ερευνητικού προγράμματος ERC REACH στο Ίδρυμα Έρευνας και Συντονισμού Μουσικής/Ακουστικής του Παρισιού (IRCAM), με το οποίο συνεργάζεται αδιαλείπτως από το 2011 ως και σήμερα. Πριν υπήρξε υπότροφος ερευνητής του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ερευνητικό πρόγραμμα ERC MUTE) και του Ιδρύματος Alexander von Humboldt (Humboldt Stiftung/Foundation) στο Πολυτεχνείο του Βερολίνου, Τμήμα Επικοινωνίας Ήχου (Technische Universität Berlin – Audiokommunikation), όπου εκπόνησε τη δεύτερη μεταδιδακτορική του εργασία, σε ακαδημαϊκή βαθμίδα W1, ισοδύναμη της βαθμίδας του Επίκουρου Καθηγητή. Ήταν τέλος επιστημονικός συνεργάτης του EUR-ArTeC (l’École Universitaire de Recherche pour Arts, Technologies, numérique, médiations humaines et Création / Πανεπιστημιακή Σχολή έρευνας για τις Τέχνες, τις Τεχνολογίες, την ψηφιοποίηση, τις ανθρώπινες διαμεσολαβήσεις και τη Δημιουργία, Université Paris 8), όπου συνεργάστηκε με τα εργαστήρια MUSIDANSE (μουσικολογία) και INREV-AIAC (εικονική πραγματικότητα και ψηφιακές τέχνες).
Είναι κάτοχος βραβευμένου διδακτορικού στη μουσικολογία από το Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου σε συνεργασία με το IRCAM, μεταπτυχιακού διπλώματος στην εκτέλεση πιάνου από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο με υποτροφία Fulbright, και πτυχίου στις μουσικές σπουδές από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η τρέχουσα ερευνητική του εργασία έχει ως θέμα την ενσώματη νόηση, τη βελτιστοποίηση της μουσικής ανάλυσης, εκμάθησης και εκτέλεσης μέσω διαδραστικών τεχνολογιών που περιλαμβάνουν αισθητήρες κίνησης, πολυτροπικά δεδομένα και αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και την κριτική διερεύνηση
των βιοπολιτικών συνεπειών αυτών των τεχνολογιών στην ανθρώπινη εκμάθηση και στην εκμάθηση μηχανής, μέσα στο πλαίσιο των πολιτισμικών και δημιουργικών βιομηχανιών. Είναι συγγραφέας πολλών δημοσιεύσεων, μεταξύ των οποίων δύο μονογραφίες από το Wolke Verlag και το EUR- ArTeC και ένας συλλογικός τόμος για τη μουσική του Ανέστη Λογοθέτη, και έχει δώσει πάνω από 60 διαλέξεις-performance σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων προσκλήσεων ως κεντρικός ομιλητής σε συνέδρια και ως προσκεκλημένος ομιλητής σε πρωτοπόρα ιδρύματα μουσικής τεχνολογίας, όπως το IRCAM και τα συνέδρια του IRCAM Forum στην Ασία, το IPEM στο Πανεπιστήμιο της Ghent, το SARC το Πανεπιστήμιο του Belfast, το IDMIL στο Πανεπιστήμιο McGill, το ΙΝΜΜ στο Darmstadt, το Goldsmiths το Λονδίνο, το Universität der Künste στο Βερολίνο και πολλά άλλα.
Παράλληλα με την ερευνητική του δραστηριότητα στο χώρο της μουσικής τεχνολογίας, νόησης και επιτέλεσης όπως περιγράφεται παραπάνω, ο γράφων έχει διδάξει μουσική πληροφορική, μουσική τεχνολογία και μουσική ερμηνεία – επιτέλεση στα Πανεπιστήμια Σαν Ντιέγκο και Στρασβούργου, καθώς και την ψηφιοποίηση και επικοινωνία της οργανικής εκτέλεσης και εκμάθησης σε πολυάριθμα σεμινάρια, εργαστήρια και masterclasses ανά τον κόσμο. Η διδασκαλία του είναι πρωτότυπη, ενσωματώνοντας στοιχεία από την εκτελεστική του εμπειρία με ιστορικές και συστηματικές όψεις της μουσικής του 20ου και 21ου αιώνα, ενσώματη νοημοσύνη, τεχνολογική υποστήριξη της εκμάθησης και βιοπολιτική κριτική για τη σχέση σώματος και τεχνολογίας.
Ο γράφων είναι παράλληλα ενεργός επαγγελματικά ως εκτελεστής πληκτροφόρων, έχοντας συνεργαστεί με πολυάριθμους σύγχρονους συνθέτες και συνθέτριες ακουστικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής σε Ευρώπη, Βόρειο και Νότιο Αμερική, Ασία και Αφρική, για πρώτες εκτελέσεις έργων τους. Έχει ηχογραφήσει για τις δισκογραφικές εταιρείες MODE (2015 Βραβείο Γερμανών Κριτικών Δίσκου / Deutscheschallplattenkritikspreis), WERGO και Diatribe records. Ο καλλιτεχνικός προγραμματισμός του αντανακλά την ερευνητική του εργασία και χαρακτηρίζεται από την επιλογή εξαιρετικά πολύπλοκων έργων με ακραίες σωματικές απαιτήσεις, ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο, πολυμέσα και μουσικό θέατρο, συχνά σε εκλεκτικούς διαλόγους με το παλαιότερο ρεπερτόριο του πιάνου από τον Antonio de Cabezón ως τον Béla Bartók. Οι σημαντικότεροι καθηγητές του ήταν οι Χρυσή Παρθενιάδη (Ωδείο Φ. Νάκας 1996-2001), Ian Pace (σεμινάρια Centre Acanthes 2005, σεμινάρια Impuls Graz 2009, καθώς και ιδιαίτερα μαθήματα στο Λονδίνο το 2005), Geoffrey Douglas Madge (Koninklijk Conservatorium Den Haag / Βασιλικό Ωδείο της Χάγης 2002) και Aleck Karis (University of California San Diego 2007-2009). Στην εκτέλεση συνόλων έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με το Ensemble Modern (ακαδημία Παξών 2007) και το Klangforum Wien (ακαδημία Impuls Graz 2009).
Έχει υπάρξει τέλος υπότροφος των ακόλουθων ιδρυμάτων: Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Humboldt Stiftung/Foundation, LabEx GREAM, IRCAM, Fulbright Foundation Greece, University of California, San Diego, Ωδείο Φ. Νάκα, Internationale Ensemble Modern Aκademie Frankfurt και Impuls Aκademie Graz.
Επιστημονικό έργο τελευταίας πενταετίας
Αναλυτικό βιογραφικό